Loop.alife: “be the change!”

0 Flares 0 Flares ×


Het creatieve brein achter het circulaire merk Loop.alife is Ellen Mensink. Als 25 jaar heeft zij een grote passie voor de natuur en textiel.

Ellen:

“De huidige textielindustrie laat een enorme voetafdruk op de wereld achter. Het is een eindig proces van produceren, consumeren en wegwerpen. Onze weggegooide kleding bedraagt maar liefst  235.000.000 kilogram! Bijna 70% hiervan wordt zomaar weggegooid en hup de verbrandingsoven in. En wist je dat 30% van alle geproduceerde kleding niet eens in de kast belandt, maar direct doorgaat naar die afvalhoop? Het resultaat van deze lineaire keten: een steeds sneller groeiende berg textielafval, overbodig gebruik van chemicaliën en onnodig verlies van waardevolle grondstoffen, water en energie. Daar wil ik iets aan doen.”

Circulaire textielindustrie

“Het moet anders. Het is de hoogste tijd om het tij te keren. En alles op alles te zetten. En het leuke is: het kan al! Alleen wij doen het ook echt en ook écht goed. We willen de textielindustrie circulair maken door de kleding afvalberg te verkleinen, waardevol materiaal nieuw leven te geven en zoveel mogelijk bedrijven en consumenten te ondersteunen en inspireren om mee te doen. Dit doen we met een innovatieve aanpak waarbij we textielafval omzetten naar mooie, nieuwe fashion- en interieurproducten. Zo wordt afval weer grondstof en sluiten we de keten. Om dit dubbel en dwars te bewijzen, hebben we ook ons eigen lifestyle merk gelanceerd.”

Be the change

“We delen de passie voor onze producten, de liefde voor onze planeet en de kennis over ons proces. Met onze klanten, vakgenoten, en soms zelfs concurrenten. Want hoe meer mensen meedoen, hoe mooier de wereld. Dus be the change: met de aankoop van een tijdloze Loop.alife fundamentel help jij mee om de wereld duurzamer te maken en de afvalberg kleiner te maken!”

Ellen Mensink, oprichter Loop.alife.
www.loopalife.nl


0