StoereMaand

Date: 19 september, 2011 Tags:

September 2011 – De StoereMaand is een campagne die in opdracht van het Voedingscentrum is uitgevoerd met als doel om de website www.voedselafdruk.nl bekendheid te geven onder een groot publiek. In de maand september organiseerden StoereVrouwen allerlei duurzame etentjes, waarbij de gasten werden uitgedaagd om een maand lang hun voedselafdruk te verkleinen.

Enthousiaste deelnemers ondertekenden een StoerContract en leverden een schoen in als ‘stok achter de deur’. Deze schoen werd een maand lang bewaakt door de olifanten in Dierentuin Amersfoort. Want, hoewel olifanten één van de grootste dieren zijn, hun voedselafdruk is lager dan die van de mens! Babette van Veen gaf aandacht aan de campagne door ook haar ‘glazen muiltje’ in te leveren.

Resultaten:

  • 215 deelnemers aan de duurzame etentjes
  • Mediabereik: Groene Telegraaf, AD
babette

Opdrachtgever: Voedingscentrum

Datum: september 2011

Campagneteam:
Joyce van Heijningen
Liesbeth Gort
Kirsten Palland
Alex Rijk