Houd de warmte binnen

Date: 18 november, 2010 Tags:

November 2010 – De campagne ‘houd de warmte binnen’ is in 2010 in samenwerking met het Klimaatverbond opgezet om winkeliers te stimuleren om hun winkeldeurenbeleid te verduurzamen. In 8 steden in Nederland zijn StoereVrouwen als kooplegers de straat op gegaan om winkeliers te vragen de warmte binnen te houden. Winkels die een zo energiezuinig winkeldeuren beleid hadden werden door ons, samen met de wethouders in de verschillende steden, het zonnetje gezet.

Ook het winkelende publiek werd bij de campagne betrokken. Winkels die de deuren dicht doen om energie te besparen, of duurzame alternatieven gebruiken zoals een luchtgordijn of open pui, kregen een speciaal bordje dat aangaf dat de winkel open is. Zo is het voor de consument duidelijk dat de winkel serieus bezig is met nadenkt

Resultaten:

  • C&A doet de volgende toezegging: “C&A gaat alle nieuwe vestigingen voorzien van schuifpui met geschakeld luchtgordijn” aldus bedrijfsmanager Maiko Slegtenhorst van C&A,
  • Winkelketens C&A, H&M, Intertoys en Bart Smit zijn met StoereVrouwen in gesprek gegaan over hun winkeldeurenbeleid
  • Mediabereik: onder andere De Telegraaf, de Metro, De Pers, radio Decibel, Fun X gaven aandacht aan de campagne

StoereVrouwen komen nog steeds in actie voor een warm winkeldeurenbeleid. In 2011 gaven we een presentatie aan de winkeliersvereniging in Houten. In 2012 werden de Zeeuwse StoereVrouwen ingezet om winkeliers in Middelburg te stimuleren consumenten “warm” te laten winkelen!

StoereVrouwen Winkeldeuren Aktie promofoto

Campagne partner: Klimaatverbond

Datum: november 2010

Campagneteam:
Gaya Branderhorst