Groene Sint

Date: 18 november, 2009 Tags:

groene sintNovember 2009 – De Groene Sint campagne is de meest bekende campagne van StoereVrouwen met een grote impact! De campagne is in samenwerking met Oxfam Novib georganiseerd. De groene Sint met zijn ‘roze pieten’, waaronder de BN’er Victoria Koblenko gingen in X steden bij diverse supermarkten langs om te vragen of zij eerlijke chocoladeletters verkopen. De campagne heeft zoveel mediabereik gekregen en steun van Nederlandse consumenten dat de resultaten boven verwachting waren! Op 4 maart 2010 de intentieverklaring is ondertekend door minister Verburg van Landbouw, cacaohandelaren, chocoladefabrikanten, supermarkten en Oxfam Novib. In de verklaring staat wat er moet gebeuren om over te gaan tot duurzame cacaoconsumptie en productie.

Resultaten:

  • In 2012 zijn in Nederland alleen nog maar eerlijke en duurzame chocoladeletters verkrijgbaar. En in 2015 zal de helft van alle gebruikte cacao duurzaam geproduceerd worden.
  • Mediabereik: De Pers, Amsterdam FM, Radio 1, Tros Radar en BNR News radio.

Bekijk hier het filmpje van de campagne: