Fair Valentine

  • StoereVrouwen bij Giel Beelen
Date: 19 februari, 2013 Tags:

Februari 2013 – De campagne Fair Valentine is in opdracht van Hivos opgezet met als doel een zo groot mogelijk publiek bewust te maken van waar onze rozen vandaan komen. We kwamen op voor de eerlijke roos en gaven inzicht in de arbeidsomstandigheden van vrouwen in de bloemensector in Afrika.

Eerlijke rozen uitdelen

In vijf steden in Nederland zijn de StoereVrouwen kooplegers actief geweest om, met een eerlijke roos in de hand, mensen te vragen de petitie te tekenen voor betere arbeidsomstandigheden en meer transparantie in de bloemensector. Burgemeesters Rehwinkel (Groningen) en Wolfsen (Utrecht) kregen het boek “50 tinten rood – een boek vol verleiding” uitgereikt. In de radio uitzending van 3FM werd Giel Beelen uitgeroepen tot Fair Valentine 2013.

Wat hebben we bereikt?

  • Ruim 2500 eerlijke rozen zijn uitgedeeld op Valentijnsdag met informatie over eerlijke rozen
  • Het e-book 50 tinten rood werd bijna 6000 keer bekeken.
  • Ruim 180.000 mensen bereikt via social media
  • Ruim 3,8 miljoen mensen werden bereikt met de campagne boodschap
  • Mediabereik: 3FM, Telegraaf.nl, Amsterdam FM, Den Haag FM, Groot Groningen, Groot Eindhoven, Omroep Brabant, Simone FM.

Bekijk hier het filmpje van de campagne:

Hier kun je meer lezen over de “Power of the Fairtrade Flower” campagne van Hivos.

StoereVrouwen bij Giel Beelen

Opdrachtgever:
HIVOS

Datum:
1 februari – 14 februari 2013

Campagneteam:
Kirsten Palland
Iris Heuer
Mirjam Pruis
Andrea Bartosova
Hanneke Laaning
Maaike Ijpelaar
Helinja Ruiter
Mirjam van Rijn